133 Галузеве машинобудування

галузь знань: 13 Механічна інженерія
спеціальність: 133 Галузеве машинобудування
освітньо-професійна програма: Галузеве машинобудування
освітньо-професійний ступінь: фаховий молодший бакалавр
освітня кваліфікація: фаховий молодший бакалавр з галузевого машинобудування
форма здобуття освіти: денна – 3 роки 10 місяців
випускна комісія: циклова комісія з галузевого машинобудування
голова комісії: Русаков Денис Сергійович
завідувач відділення: Гончаренко Олена Олександрівна

ПЕРСПЕКТИВА НАВЧАННЯ

Випускники коледжу мають змогу продовжити навчання за скороченим терміном у Луцькому національному технічному університеті та в інших закладах вищої освіти України за відповідними освітніми програмами для здобуття ступеня бакалавра та магістра.

ПЕРСПЕКТИВА ПРАЦЕВЛАШТУВАННЯ

Фахівець орієнтований на такі сфери діяльності, як конструювання, експлуатація, ремонт та виробництво машин агропромислового комплексу, автомобілів тощо.

Фахівець може працювати в конструкторських та технологічних відділах підприємств, інститутів та бюро, ремонтних службах тощо.

Наші випускники мають право займати наступні посади згідно з чинною редакцією Національного класифікатора України: Класифікатор професій ДК 003:2010:

  • 3115 Технічні фахівці ‑ механіки
  • 3119 Інші технічні фахівці в галузі фізичних наук та техніки

І може займати первинні посади:

  • 3115 Технік-технолог (механіка)
  • 3115 Технік-конструктор (механіка)
  • 3115 Технік-механік сільськогосподарського (лісогосподарського) виробництва
  • 3115 Технік з інструменту
  • 3115 Механік дільниці
  • 3115 Механік
  • 3115 Механік цеху
  • 3115 Механік виробництва
  • 3115 Технік-механік із меліорації сільськогосподарського виробництва
  • 3119 Технік
  • 3119 Технік з підготовки технічної документації
  • 3119 Технік з підготовки виробництва
  • 3119 Технік з налагоджування та випробувань

Освітні компоненти, що формують загальні компетентності:

  • ОК1 – Історія державності і культури;
  • ОК2 – Укр. мова за професійним спрямуванням;
  • ОК3 – * Економічна теорія;
  • ОК4 – Основи правознавства;
  • ОК5 – Іноземна мова за професійним спрямуванням;
  • ОК6 – * Фізичне виховання (спортивні секції);
  • ОК7 – * Основи екології;
  • ОК8 – * Громадянська освіта

Освітні компоненти, що формують спеціальні компетентності:

  • ОК9 – технічна механіка;
  • ОК10 – нарисна геометрія та інженерна графіка;
  • ОК11 – конструювання деталей машин;
  • ОК12 – основи обробки матеріалів, верстати і інструмент;
  • ОК13 – технологія машинобудування;
  • ОК14 – економіка, організація та планування виробництва;
  • ОК15 – основи стандартизації, допуски, посадки і технічні вимірювання;
  • ОК16 – конструкції, основи теорії та розрахунок машин агропромислового комплексу;
  • ОК17 – технологія конструкційних матеріалів;
  • ОК18 – охорона праці та безпека життєдіяльності;
  • ОК19 – загальна електротехніка з основами електроніки;
  • ОК20 – експлуатація машино-тракторного парку;
  • ОК21 – гідравліка, гідро- та пневмоприводи;
  • ОК22 – механізація та автоматизація виробничих процесів;
  • ОК23 – основи комп’ютерного проєктування;

Освітні компоненти за вибором здобувача освіти:

  • Основи підприємництва і управління;
  • Деталі машин;
  • Підйомно-транспортні машини;
  • Вища математика;
  • Сільськогосподарська техніка;
  • Комп’ютерна графіка;
  • Обчислювальна техніка;
  • Теорія автоматичного керування;
  • Мікроекономіка;
  • Системи автоматизованого проєктування;
  • Основи роботизації та роботехніки;
  • Системи керування електроприводами;
  • Будова та експлуатація автомобілів;
  • Металорізальні верстати;
  • Технологічні основи машинобудування

Здобувачі освітньо-професійного ступеня фаховий молодший бакалавр з галузевого машинобудування додатково можуть отримати:

  • посвідчення тракториста-машиніста категорії А1 та посвідчення водія категорії В1; В; С1; С;
  • робітничу професію ІІ-ІІІ розряду (токар або фрезерувальник)

Особлива увага у цикловій комісії приділяється практичній підготовці здобувачів фахової передвищої освіти спеціальності.

Практична підготовка в коледжі є обов’язковою складовою освітнього процесу і сприяє зростанню кваліфікації здобувачів фахової передвищої освіти відповідно до вимог освітньо-професійної програми Галузеве машинобудування освітньо-професійного ступеня «Фаховий молодший бакалавр».

Наскрізна програма практик підготовки здобувачів фахової передвищої освіти розроблена відповідно до вимог освітньо-професійної програми Галузеве машинобудування освітньо-професійного ступеня «Фаховий молодший бакалавр» та навального плану і включає такі види практик:

  • ОК24 – Навчальна слюсарно-механічна практика.
  • ОК25 – Навчальна практика на здобуття робітничої професії.
  • ОК26 – Виробнича технологічна практика (за профілем спеціальності).
  • ОК27 – Виробнича переддипломна практика.

Навчальні практики проводяться в навчально-виробничих майстернях коледжу під керівництвом майстрів виробничого навчання.

Для забезпечення практичної підготовки здобувачів фахової передвищої освіти під час виробничих практик коледж співпрацює з базовим підприємством ТОВ «ВО «Ковельсільмаш» та іншими підприємствами Волинської області і регіонів, що сприяє дотриманню умов реалізації програм практичної підготовки здобувачів.

Визначення баз практики здійснюється керівництвом коледжу на підставі окремих договорів із підприємствами Волинської області та регіонів незалежно від їх організаційно-правових форм і форм власності. За власним бажанням, здобувачів фахової передвищої освіти мають змогу самостійно обирати бази практик з можливістю подальшого працевлаштування.

Матеріально-технічна база коледжу та навчально-виробничих майстерень для проведення навчальних та виробничих практик постійно оновлюється та модернізується, що дає змогу майстрам виробничого навчання та керівникам практичного навчання залучати здобувачів фахової передвищої освіти до використання модернізованого верстатного парку, сучасних інформаційних комп’ютерних технологій та технологій комп’ютерного системного інжинірингу, 3D моделювання та проєктування технологічних процесів механічної обробки та складання виробів, створювати реальні та імітовані (віртуальні) технологічні процеси механічної обробки (складання виробів).

Під час підготовки до навчальних занять, чи виконання індивідуальних завдань звіту здобувачі фахової передвищої освіти мають усі необхідні навчально-методичні матеріали та необмежений доступ до всесвітньої мережі Internet.

На спеціальності 133 Галузеве машинобудування, з 2021 року в освітній процес підготовки фахівців інтегровано технології майбутнього – адитивні технології.

Адитивні технології (3D-друк) – одна з форм технологій адитивного виробництва, де тривимірний об’єкт створюється шляхом послідовного нашарування матеріалу (друку, вирощування) за даними цифрової моделі. Друк здійснюється спеціальним пристроєм – 3D-принтером, який забезпечує створення фізичного об’єкта за технологіями моделювання методом наплавлення (Fused deposition modeling, FDM), стереолітографії (Laser stereolithography, SLA), селективного лазерного спікання (Selective laser sintering, SLS) тощо.

Адитивні технології надають можливість друкувати деталі механізмів машин з декількох матеріалів та з різними механічними і фізичними властивостями одночасно, як окремо, так і в збірних одиницях.

Освіта-виробництво-бізнес – це один з принципів, який інтегрують викладачі циклової комісії в освітнє середовище фахової передвищої освіти коледжу. Саме тому викладачі циклової комісії системно акцентують увагу на виробничих екскурсіях кращими підприємствами Волинської області та Західного регіону країни. За останні роки викладачами циклової комісії було проведено понад 20 виїзних інтегрованих занять на таких підприємствах: ТОВ «ВО «Ковельсільмаш», ТДВ Ковельське АТП, Завод ПрАТ «СКФ Україна», ДП «Автоскладальний завод № 1» ПАТ «Автомобільна компанія «Богдан Моторс», ТОВ «Кромберг енд Шуберт Україна ЛУ», ТзОВ «ВОЛИНЬ-ЗЕРНО-ПРОДУКТ» (Вілія), фермерських господарствах тощо.

Навчальним планом спеціальності 133 Галузеве машинобудування передбачено виконання студентами двох курсових проєктів з освітніх компонентів: «Конструкції, основи теорії та розрахунок машин АПК» у 6-ому семестрі, «Технологія машинобудування» у 7-ому семестрі, та курсової роботи освітнього компоненту «Економіка, організація та планування виробництва» у 8-ому семестрі.

Навчальним планом спеціальності 133 Галузеве машинобудування передбачена атестація здобувачів фахової передвищої освіти у вигляді кваліфікаційної роботи – захисту дипломного проєкту (ОК28, ОК29).

Зміст завдань захисту дипломного проєкту включає освітні компоненти, що формують спеціальні (фахові) компетентності:

  • технологія машинобудування;
  • основи обробки матеріалів, верстати і інструмент;
  • конструкції, основи теорії та розрахунок машин АПК;
  • механізація та автоматизація виробничих процесів;
  • основи комп’ютерного проєктування;
  • системи автоматизованого проєктування;
  • конструювання деталей машин;
  • основи стандартизації, допуски, посадки і технічні вимірювання;
  • технічна механіка;
  • економіка, організація та планування виробництва;
  • основи охорони праці.

Завдання та тематика дипломних проєктів розглядаються на засіданні циклової комісії та затверджуються в установленому порядку. В якості завдань для дипломних проєктів підготовлені альбоми з креслениками деталей машин та машин агропромислового комплексу.

Захист дипломних проєктів приймає кваліфікаційна комісія.

Демонстарційна частина виконується за допомогою технологій комп’ютерного системного інжинірингу і 3D моделювання.

Практика виконання експериментальних дипломних проєктів, в яких демонстраційну (графічну) частину представлено в 2D і в 3D, довела реальну позитивну відмінність у сприйнятті кваліфікаційною комісією процесу захисту здобувачами освіти дипломних проєктів. Рецензенти, члени кваліфікаційної комісії та роботодавці в галузі машинобудування схвально відгукуються про якість дипломних проектів, їх захист та власне вже фахівців. З 2017 року під час захистів дипломних проєктів активно використовуються демонстраційні можливості систем САПР, а саме – технології візуалізації об’єктів, що реалізується прикладними бібліотеками фотореалістики та анімації (анімація тривимірних моделей та створення відеоматеріалів; виконання тривимірних моделей та креслеників з рознесеними компонентами; демонстрація роботи механічних передач; створення фотореалістичних зображень деталей, вузлів, механізмів тощо).